Recensies tot zwijgen gebracht

Een opmerking die ik vaak hoor over Tot zwijgen gebracht is: ‘Ik heb het in een adem uitgelezen.’ Men noemt het een pageturner, je wilt weten hoe het veder gaat. Al is bij dit boek de afloop aan het begin bekend, langzaam ontvouwt zich hoe de dood van mijn vader aan mij bekend wordt en hoe ik ermee omging. Elk hoofdstuk eindig ik met een kleine cliffhanger, zoals een opmerkelijke lezer al opviel. Wat ieder ook van het boek vindt, publiciteit is welkom. Dus kom maar op met je recensies! Wat ik hier deel zijn de conclusies van de recensies, niet de samenvatting over de inhoud van het boek. Zie ook pagina Tot zwijgen gebracht.

Boekbloggers

Maart 2018

Televisiegids Visie van de eo 17/23 maart 2018

“Een  absolute pageturner die je in een adem uitleest…Cecile ontmoet je als lezer bijna face tot face in dit waargebeurde verhaal.. Je beleeft haar tragische jeugdverhaal met haar mee, vreest het ergste verbleekt van schrik. je verbaast je en voelt verontwaardiging. Het kader is breder dan alleen persoonlijk, het is een aankldacht tegen de omgang met nabestaanden van een moord. geen al te politiek boek, maar voor een eerlijk persoonlijk document, dar door de prachtige spanningsboog leest als een trein…”

Conniesboekkies

Februari 2018

“Het verhaal telt slechts 160 pagina’s en had van mij wel wat langer mogen zijn. Het leest namelijk heerlijk weg en zit gewoon goed in elkaar. Doordat het geheel op waarheid is gebaseerd maakt het het ook wel dat het de nodige kippenvel momenten oplevert… Cecile heeft een mooi verwerkingsproces op papier weten te zetten wat de lezer in het hart weet te raken.” Lees hele recensie op Connies Boekkies

Only By Me

Zij koppelden de recensie aan een winactie en deze kwam donderdag 21 december 2017 online. De conclusie van blogger Wendy: Hele recensie op Only By me

“Ik heb het boek in één ruk uitgelezen. Viel hierbij van de ene verbazing in de andere en kan niet anders dan meeleven met Mirna. Mijn eigen vader leeft helaas ook niet meer en de gevoelens en situaties die hierover werden beschreven, kwamen soms hard binnen door de herkenning. Dat gaf voor mij een enorme meerwaarde aan dit verhaal omdat ik erg kon meeleven met Mirna.”

Mustreads or not

Caroline Kuiper schreef op 21 december 2017 een recensie op de boekblogger site Mustreads or not.  “Het boekje las ik in één adem uit en was geschokt over de manier waarop de man was vermoord en hoe de moordenaar over zijn daad vertelde in het dossier. Ik was het er ook totaal niet mee eens hoe hij berecht was, maar ja ik ben geen rechtbank.”

Blije boekenwurm

Er zijn diverse boekenbloggers die boeken lezen en recenseren. Ik ben blij dat ze bestaan en zo het lezen bevorderen. De eerste kwam van De blije boekenwurm  Klik op de link voor de volledige recensie. Een deel van de teksten zijn citaten van deze site, dus ik zal met name de conclusie tonen.

Boerenvreugd leest en schrijft

Via twitter heb ik ooit Hans de Boer ‘leren kennen’ en sindsdien leest hij mijn boeken en blogt hij er over. In zijn vrije tijd werkt hij als vrijwilliger in de bibliotheek. Zijn blog heet boerenvreugd leest en schrijft

2) recensies bol.com

Op mijn pagina over het boek verzamel ik ook enkele recensies. Liever maak ik reclame voor de boekhandel en niet voor bol, maar iedereen kiest nu eenmaal de makkelijkste weg; thuis bestellen. Je kunt de recensies ook direct bekijken op bol.com recensies.

“Dit boek helpt je mee in-en uit te ademen met de hoofdpersoon Mirna, of liever gezegd Cecile, in het fasegewijs verwerken van de gewelddadige dood van haar vader. Het geeft inzage in de processen die nodig zijn zo’n gebeurtenis een plek te geven in je leven en brengt tegelijk een eerbetoon aan het slachtoffer. Het is een handreiking aan lotgenoten en een aanrader voor hulpverleners.”

“In één ruk uitgelezen! Het boek boeit, ontroerd en leest gemakkelijk. Cecile Stok geeft de nabestaanden van slachtoffers van een misdrijf een stem. Als lezer neemt zij je mee door een proces van rouw, persoonlijke groei en uiteindelijke bevrijding.”

3) Overige blogs en websites

Schrijf je wijs

Ooit volgde ik een korte schrijfcursus over het thema rouw bij Anja van der Starre. Tijdens een aantal avonden kregen we opdracht waarna ieder voor zichzelf zijn of haar ervaringen opschreef. Als je je daarin vrij voelde kon je het in de groep delen. Dit was nog voordat ik begon te schrijven aan mijn boek. De cursusleidster van toen heeft onlnags mijn boek gelezen en dit online gezet op haar facebook pagina. Dank je Anja!

Please follow and like us:

Over

You may also like...